Сюжет картини Йоганна Георга Цоффані як демонстрація гендерних стереотипів в мистецтві Нового часу

Liliya Ivanytska

Анотація


Лілія Іваницька

У статті піднімаються питання щодо передумов та проблем створення Королівської Академії Мистецтв як професійного художнього освітнього закладу. Аналізується персональний склад Академії в контексті гендерно-рольових аспектів того часу та питання місця жінок в образотворчому мистецтві в цілому і функціонуванні Академії зокрема. На прикладі аналізу сюжету картини Йоганна Цоффані «The Academicians of the Royal Academy» продемонстровані гендерні стереотипи в мистецтві Нового часу. Доводиться маргінальна участь жінок у тогочасному «високому» мистецтві. Робиться висновок щодо певних акцентів на самій картині, які підтверджують місце жінки як об’єкта мистецтва, а не його безпосереднього творця. Результати дослідження підтверджують, що митецькі твори як частина соціальної дійсності не тільки ілюструють ідеологію, але і відтворюють та посилюють існуючі в суспільстві соціальні практики. Тому комплексне дослідження, вилучення та використання інформації, яку несуть подібні джерела, дає змогу дослідникові не лише доповнити свої судження про історичні події, а й поглянути на них в буквальному розумінні цього слова.

Ключові слова: Королівська Академія Мистецтв, гендерна історія мистецтв, Йоганн Георг Цоффані, Анжеліка Кауфман, Марія Мозер.

Повний текст:

PDF

Посилання


AMBROSINI, A. M., 2016, Johann Zoffany, Classical Art, Italy and Russian Patronage: Shedding New Light on Models, Men and Paintings, Zapadnoevropejskoe iskusstvo XVII–XIX vekov. Sud'ba klassicheskoj tradicii: ot obrazca k interpretacii # 6, 664-671.

Biography of Cheere, Sir Henry, Web Gallery of Art [online] [viewed 15.08.2017]. Avaliable from: www.wga.hu/bio_m/c/cheere/henry/biograph.html

BLACKBURN, H., 1875, Academy notes 1875. With illustrations of the principal pictures at Burlington House. London: Chatto and Windus.

BLUETT, A., 2015, Mary Moser and Angelica Kauffman: the RA’s founding women, Royal Academy of Arts [online] [viewed 20.08.2017]. Avaliable from: https://www.royalacademy.org.uk/article/mary-moser-and-angelica-kauffman

GERMAN, M.Y., 1971, Hogart [Hogarth]. Moskva: Molodaya gvardiya.

GRANT, M., 1952, Izobrazhenie cvetov v zhivopisi na protyazhenii chetyrekh stoletij. [Image of flowers in painting for four centuries]. Moskva: Iskusstvo.

HARTCUP, A., 1954, Angelica: the portrait of an eighteenth-century artist, London: W. Heinemman.

HODGSON, J. E., EATON F. A., 1905, The Royal academy and its members 1768-1830. London: Charles Scribner’s Sons.

IL'INA, T.V., 2000, Istoriya iskusstv. Zapadnoevropejskoe iskusstvo. [History of arts. Western European art]. Moskva: Vysshaya shkola.

IVANYTSKA, L.V., 2016, Problemy dostupu do mistetskoyi osvity zhinok epokhy pizn'oho seredn'ovichcha ta rann'oho novoho chasu [Obstacles in the way of women’s artistic education in the late medieval and early modern times]. Text and image: essential problems in art history. [online] 1, 52-59. [viewed 09.04.2017]. Avaliable from: http://txim.history.knu.ua/index.php/TXIM/article/view/

PARKER, R., POLLOCK G., 1981, Old Misteresses: Women, Art and Ideology. New York: Newsweek Inc.

POLLOK, H. (2001). Sozertsaia ystoryiu yskusstva: vydenye, pozytsyia, vlast [Contemplating the history of art: vision, position, power]. Vvedenye v hendernye yssledovanyia. Ch. II: Khrestomatyia. 718-738.

POSTLE, M., 2011, Johan Zoffany RA Society Observed. London: Yale University Press.

POSTLE, M., 2012, Johan Zoffany: An Artist Abroad. London: Yale University Press Publ.

Royal Academicians. World-leading artists and architects [online] [viewed 22.08.2017]. Avaliable from: https://www.royalacademy.org.uk/royal-academicians

Royal Residens, Art and History [online] [viewed 22.08.2017]. Avaliable from: https://www.royal.uk/royal-art-and-residences

SANDBY, W., 1862, The history of the Royal Academy of Arts from its foundation in 1768 to the present time. With biographical notices of all the members. Vol. I. London: Longman Green, Longman Roberts & Green.

SANDBY, W., 1862, The history of the Royal Academy of Arts from its foundation in 1768 to the present time. With biographical notices of all the members. Vol. IІ. London: Longman Green, Longman Roberts & Green.

SMORZH, L.O., 2009, Typzatsiya yak sposib khudozhn'oho uzahal'nennya. [Tipping as a way of artistic generalization]. U: Smorzh L. Estetyka. Kyyiv: Konkord.

Yale Center for British Art and the Royal Academy of Arts. Johan Zoffany [online] [viewed 12.09.2017]. Avaliable from: https://britishart.yale.edu/exhibitions/2116/selected-works




DOI: http://dx.doi.org/10.17721/2519-4801.2017.2.03

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.