ОБРАЗИ ПОКРІВЕЛЬНОЇ КЕРАМІКИ ДАВНЬОГО ТАЇЛАНДУ

Kostiantyn Rakhno

Анотація


Костянтин Рахно, Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному (Україна)

Стаття присвячена фігурній черепиці, навершям даху й антефіксам давнього Таїланду. Втілені в них міфологічні образи походять зі стародавньої індуїстської й буддійської традиції, набувши специфічно тайського забарвлення. Вони виконували апотропеїчну функцію як охоронці даху.

Ключові слова: фігурна черепиця, анефікси, Тайланд, міфологічні образи, індуїзм, буддизм, апотропеїчна функція.



Повний текст:

PDF

Посилання


VOLCHOK, B. Ya. (1986) Protoindiyskiy bog razliva. In: Drevniye sistemy pis’ma: Etnicheskaya semiotika. Moskva: Nauka, pp. 69–106.

CHESNOV, Ya. V. (1986) Drakon: metafora vneshnego mira. In: Mify, kulty, обряды народов zarubezhnoy Azii. Moskva: Nauka, pp. 59–72.

ARTOLA, George T. (1977) The Banner of Kāmadeva and Other Topics of Sanskrit Literature and Indian Culture. Bombay: Popular Prakashan.

BATES, Roy. (2008) 29 Chinese Mysteries. Beijing: TuDragons Books Ltd.

BEER, Robert. (2003) The Handbook of Tibetan Buddhist Symbols. Chicago, London: Serindia Publications, Inc.

BENTON, Catherine. (2006) God of Desire: Tales of Kamadeva in Sanskrit Story Literature. Albany: State University of New York Press.

COHEN, Richard S. (1998) Nāga, Yakşiņī, Buddha: Local Deities and local Buddhism at Ajanta. History of Religions. 37 (4), 360–400.

DARIAN, Steven G. (1978) The Ganges in Myth and History. Honolulu: The University Press of Hawaii.

EBERHARD, Wolfram. (1969) The Local Cultures of South and East China. Leiden: E. J. Brill.

ELIADE, Mircea. (1958) Birth and Rebirth: The Religious Meanings of Initiation. New York: Harper & Brothers Publishers.

FRASER-LU, Sylvia. (1994) Burmese Crafts – Past and Present. Oxford: Oxford University Press.

GUÉNON, René. (2004) Symbols of Sacred Science. Hillsdale: Sophia Perennis.

ISLER-KERÉNYI, Cornelia. (2009) Antefisse sileniche fra Grecia e Italia. Ocnus: Quaderni della Scuola di Specializzazione in Beni Archeologici. 17, 55–64.

MAHLER, Jane Gaston. (1958) The Art of Medieval Burma in Pagãn. Archives of the Chinese Art Society of America. XII, 30–47.

OSTERLOH-GESSAT, Elke. (1990) «Dieser Ziegel ist mir lieb und wer ihn stihlt der ist eir dieb». In: «Von erd bin ich gemacht». Gestaltete Baukeramik: Ofenwandplättchen und Feierabendziegel. Karlsruhe: INFO Verlagsgesellschalt, S. 33–127.

REID, Robert, Grosberg, Michael. (2005) Myanmar (Burma). Footscray: Lonely Planet.

ROBINS, Вetty Dashew, BUSSABARGER, Robert F. (1970) The Makara. A Mythical Monster from India. Archaeology. 23 (1), 38–43.

ROONEY, Dawn F. (1987) Folk Pottery in South-East Asia. Singapore, Oxford, New York: Oxford University Press.

ROVEDA, Vittorio. (2005) Images of the Gods: Khmer Mythology in Cambodia, Thailand and Laos. Bangkok: River Books.

SEMEKA-PANKRATOV, Elena. (1979) A Semiotic Approach to the Polysemy of the Symbol nāga in Indian Mythology. Semiotica. 27 (1-3), 237–290.

SEMEKA-PANKRATOV, Elena. (1984) The Meaning of the Term makara in Light of Comparative Mythology. Semiotica. 49 (3-4), 191–242.

SHARROCK, Peter D. (2009) Garuḍa, Vajrapāṇi and Religious Change in Jayavarman VII’s Angkor. Journal of Southeast Asian Studies. 40 (1), 111–151.

STRATTON, Carol. (2004) Buddhist Sculpture of Northern Thailand. Chiang Mai: Sakworm Books.

VAINKER, S.J. (1995) Chinese Pottery and Porcelain: From Prehistory to the Present. London: British Museum Press.

VOGEL, J.Ph. (1957) Errors in Sanskrit Dictionaries. Bulletin of the School of Oriental and African Studies. 20(1/3). Studies in Honour of Sir Ralph Turner, Director of the School of Oriental and African Studies, 1937-57, 561-567.

VOGEL, Jean Philippe. (1926) Indian Serpent-lore, or The Nāgas in Hindu Legend and Art. London: Arthur Probsthain.

VOGEL, J. Ph. (1929-1930) Le makara dans la sculpture de l’Inde. Revue des arts asiatiques. 6( 3), 133–147.

VOGEL, Jean Philippe. (1962) The Goose in Indian Literature and Art. Leiden: E.J. Brill.

WIRTH, Herman. (1933) Die Ura Linda Chronik. Übersetzt und mit einer einführenden geschichtlichen Untersuchung herausgegeben von Herman Wirth. Leipzig: Koehler & Amelang Verlag.

WOODWARD, Hiram W. (1997). The Sacred Sculpture of Thailand: the Alexander B. Griswold Collection, the Walters Art Gallery. London: Thames & Hudson.




DOI: http://dx.doi.org/10.17721/2519-4801.2016.1.08

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.