ПРОБЛЕМИ ДОСТУПУ ДО МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ ЖІНОК ЕПОХИ ПІЗНЬОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ ТА РАННЬОГО НОВОГО ЧАСУ

Lilia Ivanytska

Анотація


Лілія Іваницька, Київський національний університет імені Тараса Шевченка (Україна)

В результаті проведеного дослідження автор акцентує увагу на  тому, що здобуття жінками мистецької освіти було, швидше, виключенням з правил, аніж суспільною нормою. Існування соціальних обмежень, що контролювали життя жінки в суспільстві, певна ієрархія видів мистецтв, відсутність доступу до художньої освіти, заборона малювати з оголеної натури, відсутність юридичного права на підпис під своїми роботами, продаж картин та заснування власних майстерень й інші обмеження, з якими жінкам доводилось стикатись на шляху до мистецького визнання – ці та інші причини призвели до відсутності яскравих жіночих імен в пантеоні мистецьких геніїв. Представлені красномовні аргументи свідчать про нерівні умови гендерні умови для митців у період пізнього Середньовіччя та раннього нового часу.

Ключові слова: гендер, мистецтво, освіта, мистецька освіта, нерівні можливості, мисткині


Повний текст:

PDF

Посилання


Biblioteka zhinochoho mystetstva u Londoni [Online]. Avaliable from: http://digital.library.lse.ac.uk/collections/thewomenslibrary [Accessed: 15 April 2016].

Bredikhina L. (2005) Hendernaia teoria v iskusstve. Antolohia: 1970-2000 Mоskva: ROSSPEN.

HEORHIEVSKAIA E. Pochemu ne bуlo velikikh zhenshchin-khudozhnits? [Online]. – Avaliable from: https://thequestion.ru/questions/69092/pochemu-ne-bylo-velikikh-zhenshin-khudozhnic [Accessed: 1 April 2016].

ZLOBINA T. (2011) Maskarad zhinochnosti yk uspishna khudozhnia stratehiia. Krytyka. 1-2, 159-160.

LAROSHFUKO F. de (1990). Suzhdenia i aforyzmy. Mоskva: Izdatelstvo politicheskoi literaturу.

Muzei istorii zhinotstva, istorii zhinochoho ta hendernoho rukhu [Online]. – Avaliable from: https://uk.wikipedia.org/wiki/Muzei_istorii_zhinotstva,_istorii_zhinochoho_ta_hendernoho_rukhu [Accessed: 10 May 2016].

NOKHLIN L. (2005). Pochemu ne bуlo velikikh zhenshchin-khudozhnits? Hendernaia teoryia i iskusstvo. Antolohyia: 1970-2000 / Pod red. L. M. Bredskhsnoi. – Kyiv: Dypuеll.

POLLOK H. (2001). Sozertsaia istoriu iskusstva: videnie, pozitsyia, vlast. Vvedenie v hendernye issledovania. Ch. II: Khrestomatia. 718-738.

ROSTOVTSEV N.N. (1981) Istoryia metodov obuchenia risovaniu. Mоskva: Prosveshchenie.

SATY E. (2010). Vospominania zadnim chyslom. Sankt-Peterburh: Tsentr Srednei Myzyki & Lyky Rossyy.

SPINOZA B. (1957). Bohoslovsko-politicheskiy traktat. Izbrannye proizvedenia. Mоskva: Hosudarstvennoe izdatelstvo politicheskoi literaturу.

TIKNER L. (2001). Feminizm, istoryia iskusstva i seksualnoe razlichie. Vvedenie v hendernye issledovania. Ch. II: Khrestomatyia. — Kharkov: KhTsHY. 695-718.

USMANOVA A. (2001). Zhenshchiny i iskusstvo: politiki reprezentatsii. Vvedenie v hendernye issledovanyia. Ch. I: Uchebnoe posobie. — Kharkov: KhTsHY. 465-493.

USMANOVA A. (2000). Antolohia hendernoi teorii . Minsk: Propiley.

HESS TH. B., NOCHLIN L. (1972). Woman as Sex Object. Studies in Erotic Art. 1730 — 1970. New York: Newsweek Inc.

HESS T. B., BAKER E. C. (1973). Art and sexual politics : women's liberation, women artists, and art history. New York : Macmillan.

LIPPARD L. (1976). From the Center: Feminist Essays on Womens Art. Dutton.

NOCHLIN L. (1971). Why Have Thear Been No Great Women Artists? ARTnews 69.

PARKER R., POLLOCK G. (1981). Old Misteresses: Women, Art and Ideology. New York: Pandora Press.

PETERSEN K., WILSON J.J. (1976). Women Artists: Recognition and Reappraisal: From the Early Middle Ages to the Twentieth Century. The Women’s Press. London: New York University Press.

POLLOCK G., Parker R. (1981). Old Mistresses: Women, Art and Ideology. London: Pandora Books.

TUFTS E. (1974). Our Hidden Heritage: Five Centuries of Women Artists. New York: Paddington Press.

Women Artists in History. [Online]. Avaliable from: http://www.wendy.com/women/artists.html. [Accessed: 3rd March 2015].




DOI: http://dx.doi.org/10.17721/2519-4801.2016.1.05

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.